Skip to main content

KUM 2015, 2.-4. Oktober

| Administrator | Nyheder 2014

indsendt af Casper Sørensen

KUM vil i 2015 optræde i et delvist nyt, revideret koncept. Ændringerne er en følge af de svar vi har fået i forårets store brugerundersøgelse, den efterfølgende workshop og senest som input fra den nedsatte arbejdsgruppe, der havde til opgave at samle workshoppens inputs i et nyt, fremtidssikkert koncept.
De gode elementer fra det eksisterende KUM er bevaret, i det omfang det har været muligt, men også tilpasset for at give plads til nye aktiviteter.
 
Her er de overordnede rammer for arrangementet, de nærmere detaljer vil blive fastlagt i løbet af foråret. Kommentarer og ændringsforslag er velkomne, dem vil vi i videst muligt omfang forsøge at indarbejde i den videre proces. KUM vil blive grundigt evalueret efter arrangementet i 2015, således at eventuelle uhensigtsmæssigheder og/eller forbedringsforslag vil kunne indarbejdes i de kommende KUM-arrangementer.
 
Overordnet har vi følgende målsætninger for KUM:
* KUM skal igen være det flagskibsarrangement som alle unge i o-danmark taler om, og glæder sig til. Det indebærer høje kvalitetskrav hele vejen igennem arrangementet.
* KUM skal være inkluderende og samlende.
* KUM skal være sjovt, udfordrende og tilgængeligt.
* KUM skal være attraktivt at arrangere og være kreds-leder til.
 
Målsætningen opnår vi ved at:
* Åbne KUM for mere end 180 deltagere (inkluderende i stedet for ekskluderende).
* Indlægge to ekstra sociale elementer (og en ekstra overnatning).
* Give mulighed for at deltage som MTBO-rytter.
* Gøre det muligt for arrangørklubben at få en økonomisk gevinst på arrangementet.
* Tilbyde et arrangement målrettet de unge KUM-ledere i løbet af KUM-weekenden
 
Hvem kan deltage?
* Alle aktive orienteringsløbere i Danmark i alderen 11-20 år, der kan gennemføre en orienteringsbane uden hjælp fra andre
* Aktiv er man når man i kalenderåret
  - Har deltaget på min. ét U-kursus/sommerlejr eller
  - Har 3 løbsstarter (i O-service)
 
Program
 
Fredag
* Fælles transport til stævnecenter
* Ankomst til stævnecenter og overnatning ca. kl. 21
* Herefter social aktivitet
 
Lørdag
* Individuelt løb, vindertid 30-35 minutter
  - Alle løbere deres normale klasse
  - Dog mulighed for en åben mellemsvær bane for de 16-20 årige der ikke kan gennemføre en svær bane
  - MTBO-klasse med 2 distancer
  - Pointsystem til kåring af den vindende kreds
* Social eftermiddagsaktivitet
* Fest og middag i det gode, gamle kendte KUM-format
 
Søndag
* Stafet
  - Banefordeling og turbegrænsninger er endnu uafklarede
  - 4 hold pr. kreds tæller i konkurrencen.
  - Øvrige hold kan frit sættes, evt. på tværs af kredse så alle får en god tur i skoven
  - Stafethold tilmeldes senest 1 uge før KUM
 
Deltagerbetaling 300 kr., dækker transport, overnatning, aktiviteter og forplejning (dog ikke aftensmad fredag og drikkevarer under festen).
 
Vi håber at se rigtig mange unge, glade orienteringsløbere og glæder os til at præsentere det nye KUM i efteråret 2015.
 
O-hilsen
 
Børne- og Unge Udvalget
Casper Sørensen (formand), Charlotte Bergmann (Allerød OK) og Morten Pedersen (OK Pan Århus)
KUM-arbejdsgruppen
Anneli Sandbæk (Silkeborg OK), Camilla Bevensee (OK HTF), Asbjørn Mathiesen (OK Pan), Rasmus Lau Petersen (Allerød OK), Casper Sørensen (OK Øst)
 
Spørgsmål kan stilles til Casper Sørensen, tlf.: 2089 6272 eller mail: Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.